...

İlahiyat Fakültesi

Öğrenci Klavuzu

İLAHİYAT FAKÜLTESİ

ÖĞRENCİ REHBERİ

 

KAYIT İŞLEMLERİ

Fakültemize ÖSYM tarafından yeni yerleştirilen öğrenciler kayıtlarını ÖSYM tarafından belirlenen tarihler arasında e-devlet üzerinden yapabilirler. Şahsen yaptırmak isteyen öğrenciler ise yine belirlenen tarih aralığında lise diplomaları ile birlikte Fakültemiz öğrenci işlerinde kayıt yaptırabilirler.

 

ÖĞRENCİ BİLGİ SİSTEMİ

Öğrenci Bilgi Sitemi (UBS) (https://ubs.nevsehir.edu.tr/ ) öğrencilerimizin derslerini ve not durumlarını takip ettikleri sistemdir. Üniversitemize yeni kayıt olan öğrenciler sisteme kullanıcı adı kısmına öğrenci numaralarını şifre kısmına TC Kimlik numaralarını girerek giriş yapabilirler.

 

MUAFİYET VE İNTİBAK İŞLEMLERİ

Muafiyet ve intibak işlemleri başvuru süreci “Üniversitemiz Muafiyet ve İntibak İşlemleri Yönergesi”nin aşağıda verilen 5. maddesine göre yapılmaktadır.

“MADDE 5-(1) Üniversiteye ÖSYM tarafından yerleştirilen veya yatay geçiş yaparak gelen öğrenciler, kayıtların başlangıç tarihinden itibaren 10 iş günü içinde ilgili birime muafiyet için dilekçeyle başvurmaları gerekir. Hazırlık öğrencileri ise yeterlik sonuçlarının açıklanmasından itibaren 10 iş günü içerisinde ilgili birime intibak başvurusu yapmalıdır. Sonraki yarıyılda/yıllarda yapacakları muafiyet talepleri ya da yapılan muafiyet/intibak işlemlerinin iptaline yönelik talepler kabul edilmez.

(2) Başvuru şahsen yapılmalıdır. Başvuru süresi geçtikten sonra yapılan başvurular kabul edilmez.

(3) Başvuru dilekçesine, yükseköğretim kurumu tarafından onaylanmış olmak üzere öğrencinin daha önce alarak başarılı olduğu derslere ait ders içerikleri ve not belgesinin eklenmesi zorunludur. Söz konusu belgelerin fotokopi, faks, onaysız ve/veya eksik olması durumunda başvuru işleme alınmaz. Üzerinde belgenin gerçekliğinin çevrimiçi kontrol edilebilmesi için gerekli bilgilerin olduğu belgelerde onay aranmaz.”

https://dosyalar.nevsehir.edu.tr/7a397454a225e04201c39a88cca2d6f8/nevsehir-haci-bektas-veli-universitesi-muafiyet-ve-intibak-islemleri-yonergesi.pdf

 

 

ZORUNLU ARAPÇA HAZIRLIK MUAFİYET SINAVI

Fakültemiz bünyesinde 1 (bir) yıl süre ile Zorunlu Arapça Hazırlık Sınıfı okutulmaktadır. Zorunlu Arapça Hazırlık Sınıfından muaf olmak için Üniversitemiz Akademik Takviminde belirtilen tarihte yapılacak olan muafiyet sınavından başarılı olmak gerekir. Sınavda başarılı olan öğrencilerin intibakları 1. sınıfa yapılır.

 

DERS KAYDI

Öğrenciler Üniversitemiz Akademik Takviminde belirtilen süre aralığında öğrenci bilgi sisteminde (https://ubs.nevsehir.edu.tr/ ) almak istedikleri dersleri seçerek akademik danışman onayına gönderirler. Danışman sistemde gerekli onaylamayı yaptıktan sonra öğrencinin ders kaydı tamamlanmış olur. Ders kaydı yaptırmayan öğrenciler o yarıyılda derslere giremez. Akademik takvimde belirtilen sürelerde kaydını yaptıramayan öğrenciler, mazeretlerine ilişkin başvurularını Fakültemize mazeretli kayıt  haftası içinde yapmalıdırlar. Mazereti Fakülte yönetim kurulumuzca kabul edilen öğrenciler ders kaydı işlemlerini akademik danışmanları ile birlikte tamamlamak zorundadırlar. 

 

ÖĞRENCİ BELGESİ VE TRANSKRİP NASIL ALINIR

Öğrenci Belgesi, üniversitemize kayıtlı ve öğrencilik haklarından yararlanan öğrencilerin Üniversitemizde öğrenci olduklarını gösteren belgedir. Öğrencilerimiz e-devlet üzerinden, Fakültemizden veya Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına bizzat başvurarak öğrenci belgelerini alabilirler. Öğrencilerimizin dönemlik olarak not durumlarının yer aldığı transkript belgesi Fakültemizden veya Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığından alınabilir

 

KAYIT DONDURMA

Öğrencilerimiz belgeleyecekleri önemli ve haklı sebeplerinin bulunması hâlinde Fakülte yönetim kurulu kararı ile azami bir yıla kadar kayıtlarını dondurulabilirler. Bu süre kanuni öğrenim süresine eklenir. Kayıt dondurma başvurularının yarıyılın/yılın başlangıcından itibaren Fakültemize bir ay içinde yapılması gerekir. 

 

KAYIT SİLDİRME

Kendi isteği ile ayrılmak istenmesi durumunda öğrenci Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına dilekçe ile başvuruda bulunur.

MAZERET SINAVI

Üniversitemiz Senatosunun belirlediği, Mazeret Sınavları İle İlgili Usul ve Esaslardaki mazeretlerden biri nedeni ile  ara sınava giremeyen öğrenci, mazeret sınavına girmek istediği ders veya dersleri belirten dilekçeyi, söz konusu usul ve esaslarda belirtilen süreler içinde, gerekli belgeyi de ekleyerek, Fakültemize iletir. Mazeret sınavlarının yapılacağı tarih, Fakültemiz bölüm/program başkanlığınca belirlenir ve en fazla 2 (iki) gün içinde yapılacak şekilde programlanır.

 

SINAV SONUÇLARINA İTİRAZ

Öğrenciler başarı notlarına itiraz edemezler; ancak sınav sonuçlarına maddi hata yönünden itiraz edebilirler. İtirazlar, notların öğrenci bilgi sisteminde kesin onay/ilan tarihinden itibaren beş iş günü içinde yazılı olarak ilgili birime yapılır. İtiraz üzerine sınav materyali, dersin öğretim elemanı ve ilgili anabilim dalı veya bölüm başkanı tarafından incelenir; sonuç yazılı olarak ilgili birime bildirilir. Sonuç, ilgili birim yönetim kurulunda karara bağlanır. İtirazın tetkik ve değerlendirilmesi, itirazın yapıldığı tarihten itibaren en geç beş iş günü içinde sonuçlandırılır. İnceleme sonucunda düzeltme gerekli görülürse, sınıfın hesaplanmış olan istatistiksel değerleri sabit kalır ve aynı sabit değerler üzerinden işlem yapılır. Dersin öğretim elemanı ve ilgili anabilim dalı veya bölüm başkanı tarafından incelenen sınav materyaline ilişkin olarak Üniversitenin kurum ya da kurullarına tekrar itiraz edilmez.

 

YAZ OKULU

Fakültemizde Açılacak Olan Yaz Okulundan Ders Alacak Fakültemiz Öğrencilerinin Yapmaları Gereken İşlemler;


Yaz Okulunda açılacak olan dersleri almak isteyen öğrencilerimiz Üniversitemiz Akademik Takvimde belirtilen süre aralığında https://ubs.nevsehir.edu.tr/  de almak istedikleri dersler için ön  kayıt yapmaları gerekmektedir. Ön kayıt süreci tamamlandıktan sonra başvuru sayısı dersin açılması için gerekli sayıya ulaştı ise öğrencilerin sistemde oluşan yaz okulu ücretini bankaya yatırmasından sonra kayıtları yapılmış olacaktır.

 

Fakültemizde Açılacak Olan Yaz Okulunda Ders Alacak Diğer Üniversite Öğrencilerinin Yapmaları Gereken İşlemler;


Diğer Üniversite öğrencilerinin Fakültemiz bünyesinde açılacak olan yaz okulundan ders alabilmeleri için Üniversitemiz Akademik Takvimde belirtilen süre aralığında öncelikle https://ubs.nevsehir.edu.tr/  de misafir öğrenci olarak kayıt olmaları ve almak istedikleri dersler için ön kayıt yapmaları gerekmektedir. Ön kayıt süreci tamamlandıktan sonra başvuru sayısı dersin açılması için gerekli sayıya ulaştı ise öğrencilerin sistemde oluşan yaz okulu ücretini bankaya yatırmasından sonra kayıtları yapılmış olacaktır.

 

 Diğer Üniversitelerde Açılacak  Olan Yaz Okullarından Ders Alacak Fakültemiz Öğrencilerinin Yapmaları Gereken İşlemler;


Alınacak olan derslerin öncelikle Üniversitemiz bünyesinde yaz okulunda açılmamış olması gerekmektedir. Diğer Üniversitelerde açılacak olan yaz okullarından ders alacak olan Fakültemiz öğrencileri alınacak dersin müfredat, dil, kredi ve saatini içeren resmi belge/belgeleri önceden kendi bölümüne verir. Bölüm kurulu tarafından uygun görülmesi halinde ders alınabilir.. Gerekli onayları almayan öğrencilerin notları sisteme işlenmeyecektir.

 

*Öğrenciler öncelikle tekrarlamak zorunda oldukları dersleri almak kaydıyla bir yaz döneminde haftada toplam on altı ders saatini (derslerin normal dönemdeki haftalık ders saati toplamı) geçmemek üzere en çok dört ders alabilir.

 

https://dosyalar.nevsehir.edu.tr/97833b09e40664a7ea9fc96c29a9be63/yazokulu-resmi-gazete.pdf

 

ÖZEL ÖĞRENCİ

Bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı öğrenci olup farklı bir yükseköğretim ortamı, kültürü, kazanımı edinmek isteyen veya özel durumu, sağlık ve benzeri nedenlerle kayıtları kendi üniversitelerinde kalmak şartıyla farklı bir yükseköğretim kurumunda eğitime devam etme imkânı tanınan öğrenciye özel öğrenci denir.

Detaylı bilgiye;

https://dosyalar.nevsehir.edu.tr/f514b963a44e83f1a741a9ab75d8654d/ozel_ogrenci.pdf adresinden ulaşabilirsiniz.

 

YATAY GEÇİŞ

Yatay geçişler, Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümleri çerçevesinde yapılmaktadır. Söz konusu yönetmelik kapsamında iki şekilde yatay geçiş yapılmaktadır.

1-Başarı Durumuna Göre Yatay Geçiş

2- Merkezi Yerleştirme Puanına Göre Yatay Geçiş

*Yatay geçiş kontenjanları ve başvuru şartları Akademik Takvimde belirtilen tarihlerde Üniversitemiz web sayfası ile Fakültemiz web sayfalarında duyurulmaktadır.

 

TEK DERS SINAVI

Bir dersin dönem sonu sınavına girme şartlarını daha önce yerine getirmiş olmak kaydıyla, mezun olmak için tek dersten başarısız olan öğrenciler için yapılan sınavdır. Tek ders sınavları akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır. Tek ders sınavında başarı notunun belirlenmesinde ara sınav notu dikkate alınmaz. Bu sınavda başarılı sayılmak için 100 tam puan üzerinden ön lisans diploma programlarında en az 50, lisans programlarında ise en az 60 puan almış olmak gerekir. Tek ders sınavından başarılı olamayan öğrenciler, istekleri hâlinde Kanunda belirtilen süreler içerisinde bu dersi tekrar ederler veya sonraki dönemlerde tek ders sınav hakkını kullanabilirler.

 

İLİŞİK KESME İŞLEMLERİ

Mezun konumdaki Öğrencilerimizin Üniversitemiz Mezun bilgi sistemine giriş yapıp ilişik kesme işlemlerini başlatmış ve birimlerin de öğrencinin ilişiğinin olmadığına dair işlemleri yapmasından sonra bir adet resim ve öğrenci kimliği ile Fakültemiz öğrenci işlerine gelerek geçici mezuniyet belgesini veya diplomasını alabilir.

 

MEZUNİYET

Bir öğrencinin mezun olabilmesi için kayıtlı olduğu diploma programının bütün derslerini başarması ve mezuniyet derecesinin en az 2.00 olması gerekir. Lisans öğrenimini tamamlayamayan veya tamamlayamayacağı anlaşılan ve ilk iki yılın bütün derslerini başaran öğrencilere, talep etmeleri hâlinde, ön lisans diploması verilir. Mezun olan tüm öğrencilere, öğrenim gördükleri diploma programında aldıkları dersleri ve notları gösteren not durum belgesi (transkript) ve ayrıca diploma eki de verilir. Diploma ekinde yer alacak bilgiler, Yükseköğretim Kurulunun belirlediği esaslara göre düzenlenir. Diplomalar hazırlanıncaya kadar öğrencilere, diplomasını alırken iade etmek üzere, geçici mezuniyet belgesi verilir. Geçici mezuniyet Belgesini kaybeden öğrenciler Üniversitemiz Strateji Geliştirme Daire Başkanlığına kayıp ücretini yatırdıklarını gösteren makbuzu Fakültemize vererek diplomalarını alabilirler. Diploma veya Geçici mezuniyet Belgesi öğrencinin kendisi veya noterden vekâlet verilen birisi tarafından alınabilir.