Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Kapadokya İrfan Kulübü bünyesinde gerçekleştirilen 10 programlık “Gençlik ve Modern Zamanlar” başlıklı seminer/söyleşi program dizisinin 4. etkinliği bugün gerçekleştirildi.
Vali Şinasi Kuş Kültür ve Kongre Merkezi KARAVEZİR Salonunda yapılan “Z Kuşağı- Medya ve Algı” başlıklı söyleşi, Arş. Gör. Yusuf Asım Söylemez’in anlatımlarıyla tamamlandı.
Kuşak araştırmalarına dair akademik çalışmalardan bahsedilerek başlanılan konuşmada sosyal ve teknolojik gelişmelerin nesillerin sosyo-kültürel bakış açılarını etkilemeleri üzerinde duruldu. Sessiz kuşak, Bebek Patlaması Kuşağı, X Kuşağı, Y Kuşağı ve günümüzde yaygın olarak kullanılan Z Kuşağı kavramsallaştırmaları ve mensupları arasındaki farklara dair tespitlere değinilen konuşmada kavramların algı dünyasına etkisinden bahsedildi.
Çeşitli ülkelerdeki kuşak araştırmalarından kesitler sunulan konuşmada Jean M. Twenge örneği üzerinden Amerika, Shelina Janmoohammed üzerinden İngiltere ve Müslüman Dünya ve Evrim Kuran üzerinden Türkiye’deki kuşak araştırması çalışmaları tanıtıldı.
Geleneksel- Modern ve Postmodern dönemlerin karakteristik özelliklerine de odaklanılan konuşmada günümüzde yaşanan teknolojik gelişmelerin sonucunda ortaya çıkan insanın “özne olma” konumu ve “yabancılaşma” sorununa değinildi. Bu gelişmelerin bireylerin Bilgi, Eğlence ve Yakınlık anlayışlarında sebep olduğu değişikler ile hız ve haz üzerinden bir düşünce ve yaşayış mekanizması oluşturması üzerinde duran konuşmacı, Chul Han isimli düşünürün “performans toplumu” kavramsallaştırmasından bahisle “Günümüzde yapabilmenin, performansın reklamlar ve sloganlar aracılığıyla bireyi tüketim öznesi konumuna indirgeyerek özgürlüğünü elinden aldığını” vurguladı. Söylemez, konuşmasının devamında “ Postmodern iklimde mahremiyetin şeffaflığa kurban edilerek sanal ortamlarla birlikte bir gözetleme toplumunun oluştuğunu, gençlerin sosyal medya kullanım alışkanlıklarını gözden geçirmeleri gerektiğini ifade ederek dijital dünyada kimlik sahibi kalarak yaşamaya dair önerileriyle konuşmasını tamamladı.
Yoğun katılımla gerçekleştirilen programın sonunda önceki programlardan farklı olarak öğrencilere programa dair kısa cevaplı sorular soruldu ve karşılığında 4 öğrenciye Rektör Prof. Dr. Semih Aktekin tarafından hediye edilen çeşitli kitaplar verildi. Ardından çekilişle 1 öğrenciye 200 TL değerinde kitap/kırtasiye çeki, 3 öğrenciye kitap seti hediye edildi.
Gençlik ve Modern zamanlar seminer/söyleşi serisinin bir sonraki programının 27 Ekim Perşembe 15.30’da Dr. Öğr. Üyesi Metin DOĞAN’ın gerçekleştireceği “Gençlik Kimlik Sorunları- Kimlikte Kültürel, Küresel ve Küyerel Görünümler” başlıklı seminerle devam edeceği duyuruldu.
- İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Saffet Köse'den NEVÜ İlahiyat Fakültesi’ne Ziyaret
- Fakültemizde “İlahiyatlı Olmak Nedir?” Başlıklı Konferans Düzenlendi
- 2024-2025 Güz Yarıyılı Akademik Kurul Toplantısı Yapıldı
- İlahiyat Fakültesi’nde Hazırlık Sınıflarına Oryantasyon Programı Düzenlendi
- Bilimsel ve Kültürel Etkinlik Dersi Hakkında Bilgilendirme Toplantısı Düzenlendi
- Fakültemiz Öğretim Görevlisi Dr. İsmail Aras'tan Yeni Kitap
- Fakültemiz Dr. Öğr. Üyesi Emrah Uçar’ın “Hatib el-Bağdadi’nin ‘Muvazzih Evhami'l-Cem' ve't-Tefrik’ kitabındaki Müslim’in el-Küna ve’l-Esma Kitabına Yönelik Eleştirileri” Adlı Makalesi Yayınlandı
- Fakültemiz Araştırma Görevlisi Salih İşgüzar Yüksek Lisans Tezini Başarıyla Savunarak Bilim Uzmanı Oldu
- Fakültemiz Öğretim Görevlisi İsmail Aras Doktora Tezini Başarıyla Savunarak Doktor Unvanını Almıştır
- Fakültemiz Araştırma Görevlisi Kazım Emre Akın Yüksek Lisans Tezini Başarıyla Savunarak Bilim Uzmanı Oldu
- Fakültemiz Dekanı Prof. Dr. Zülfikar Durmuş’un “İnanç, Amel ve Ahlak İlişkisi -el-Ahzâb 33/35. Âyet Bağlamında-” Adlı Makalesi Yayınlandı
- Fakültemiz Öğretim Görevlisi İsmail Aras’ın “Süleyman Çelebi Mevlidinin Mukayeseli Müzikal Analizi” Adlı Makalesi Yayınlandı
- Tebrik
- Tebrik
- NEVÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü Görevine Atanan Fakültemiz Öğretim Üyesi Doç. Dr. Hasan Çetinel'e Makamında Ziyaret