...

İlahiyat Fakültesi

Fakültemizde Yıl Sonu Mezuniyet Töreni Gerçekleştirildi
19/06/2026

Fakültemiz yıl sonu mezuniyet töreni, bugün Vali Şinasi Kuş Kültür ve Kongre Merkezi Karavezir Salonu’nda gerçekleştirildi.

Mezun öğrencilerimizin, ailelerinin ve akademik personelimizin yoğun katılımıyla düzenlenen törene; Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Bayram DevirenFakültemiz Dekanı Prof. Dr. Adem Çatak, dekan yardımcılarımız, Nevşehir İl Müftüsü Kazım Güzel, öğretim üyelerimiz, mezun öğrencilerimiz ve aileleri katıldı.

Program, Kur’ân-ı Kerîm tilaveti ile başladı. Tilavetin ardından açılış konuşmaları gerçekleştirildi. Açılış konuşmaları kapsamında Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Bayram Deviren, Fakültemiz Dekanı Prof. Dr. Adem Çatak ve Nevşehir İl Müftüsü Kazım Güzel mezun öğrencilerimize hitap etti. Konuşmalarda, ilahiyat eğitiminin bireysel ve toplumsal hayattaki önemine dikkat çekilerek mezun öğrencilerimize meslek hayatlarında başarı, hayır ve bereket temennilerinde bulunuldu.

Açılış konuşmalarının ardından Fakülte Birincisi Aysu Selvi, mezun öğrenciler adına bir konuşma gerçekleştirdi. Aysu Selvi, konuşmasının ardından Fakültemizin geleneksel uygulaması kapsamında fakülte birincilerinin isimlerinin yer aldığı fakülte birinciliği kütüğüne ismini çaktı.

Programın devamında Fakültemiz öğretim görevlisi Dr. İsmail Aras ve ekibi tarafından Türk din mûsikîsi icraları gerçekleştirildi. Katılımcıların ilgiyle takip ettiği dinleti, mezuniyet programına manevi ve sanatsal bir atmosfer kattı.

Dinletinin ardından mezun öğrencilerimiz tarafından hazırlanan video gösterimi izleyicilerle buluşturuldu. Öğrencilerimizin fakültede geçirdikleri yıllardan kesitlerin yer aldığı video gösterimi, salonda duygu dolu anların yaşanmasına vesile oldu.

Programın son bölümünde ise mezun öğrencilerimiz gruplar hâlinde sahneye davet edilerek Fakültemiz öğretim üyeleri tarafından plaket ve hediyelerini aldı. Mezuniyet heyecanı yaşayan öğrencilerimiz, aileleri ve hocalarıyla birlikte bu anlamlı günü paylaşmanın mutluluğunu yaşadı.

Plaket ve hediye takdiminin ardından, Fakültemiz öğretim üyesi Prof. Dr. Mehmet Soysaldı tarafından dua yapıldı. Mezun öğrencilerimiz, aileleri ve tüm katılımcılar için hayır temennilerinde bulunulan dua, programa manevi bir kapanış niteliği kazandırdı.

Mezuniyet sevinci ve gururunun bir arada yaşandığı tören, hatıra fotoğraflarının çekilmesiyle sona erdi.

Fakültemizden mezun olan tüm öğrencilerimizi tebrik eder; ilim, ahlak ve hizmet yolunda başarılarının devamını dileriz.